Manager HoReCa - program szkolenia Drukuj Email



Każdego dnia szkolenia uczestnicy, krok po kroku pod opieką trenerów,"tworzą"- budując swój BIZNES PLAN, firmę gastronomiczną lub hotelarską opierając się na założeniach programu szkolenia. W ostatnim dniu szkolenia, każdy kursant zarządza i prowadzi własną "wirtualną", w pełni stworzoną gastronomią.



 

1. Wybór koncepcji działalności gastronomicznej - tworzenie biznes planu (wykłady i ćwiczenia):

- rodzaje, charakterystyka i specjalizacja gastronomii i hotelarstwa
- trendy na rynku gastronomicznym i hotelarskim
- planowanie lokalizacji gastronomii i hotelu
- wybór grupy docelowej klienta
- wybór odpowiedniego stylu gastronomii i hotelarstwa


2. Wystrój wnętrza firmy gastronomicznej (wykłady i studium przypadku):

- planowanie przestrzenne
- oświetlenie, dobór mebli i wyposażenia, zieleń
- rola kolorów w branży HoReCa
- przykładowe koszty wyposażenia
- firmy z wyposażeniem (kuchnia, bar, sala restauracyjna, hotel)


3. Podstawowe wymagania sanitarne dla nowo otwierających się zakładów   gastronomicznych (wykłady):

- omówienie ciągów technologicznych, możliwość konsultacji poszkoleniowej z technologiem żywienia
- przykłady projektów technologicznych
- jak zdobywać informacje - porady i konsultacje


4. HACCP (wykłady):

- stosowanie przepisów UE
- przestrzeganie i obowiązki w systemie HACCP


5. Elementy Prawa Autorskiego (wykłady):

- rola muzyki w zakładzie gastronomicznym
- Zaiks, STOART, SPAW, ZPAV – przepisy prawne wobec publicznego odtwarzania muzyki
- wolna muzyka - muzyka zwolniona z opłat za publiczne odtwarzanie


6. Rola menedżera w branży HoReCa- podstawy z zarządzania i kontroli (wykłady i ćwiczenia):

- funkcje zarządzania
- zarządzanie personelem
- zarządzanie przez konflikt
- sposoby przeciwdziałania nieuczciwości  personelu- kontrola


7. Elementy prawa pracy i prawa cywilnego (wykłady):

- formy zatrudnienia oraz prawa i obowiązki pracownika i pracodawcy
- wzory pism i umów o pracę oraz wypowiedzeń
- umowa o pracę a umowa o dzieło, zlecenia
- przepisy przeciwpożarowe i BHP


8. Utrzymywanie odpowiednich standardów w obsłudze (wykłady):

- podstawowe zasady obsługi gości w restauracji
- stosowanie sprzedaży sugestywnej w praktyce
- upselling


9. Rekrutacja - dobór zgranego zespołu (wykłady i ćwiczenia):

- profil kandydatów na określone stanowiska w zakładzie gastronomicznym
- wymagania i kwalifikacje dla potencjalnych kandydatów
- przeprowadzanie próbnej rekrutacji


10. Sposoby motywowania personelu jako zwiększenie wydajności pracy (wykłady i ćwiczenia):

- rodzaje motywatorów
- przykłady i pomysły na dobrze dobrany system motywacyjny


11. Dobór odpowiednich produktów (wykłady, ćwiczenia i studium przypadku):

- podstawy wiedzy o winie, herbacie, kawie, alkoholach (kontakty do dostawców)
- regulacje prawne dotyczące obowiązkowych informacji w karcie MENU
- przykłady układania kart menu, kart win i drinków
- stawki VAT w produktach gastronomicznych

 

12. Zyski i straty (wykłady i ćwiczenia)

- marża, narzut a cena produktu
- food cost (obliczanie kosztów surowca)
- oszacowanie wartości sprzedaży i zysków
- minimalne, maksymalne koszta i straty


13. Warunki, które należy spełnić, aby otrzymać zezwolenie na sprzedaż napojów alkoholowych (wykłady):

- regulacje ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi
- rodzaje zezwoleń, wnoszone opłaty
- cofnięcie a wygaśnięcie zezwolenia
- przykładowy wniosek


14. Techniki prowadzenia rozmów z przedstawicielami handlowymi (wykłady i ćwiczenia):

- elementy poprawnej rozmowy negocjacyjnej
- ćwiczenia z negocjacji – spotkanie z handlowcem


15. Zintegrowane komputerowe systemy rozliczeń - oprogramowanie firmy LSI Software (wykłady i ćwiczenia):

- raporty (szczegółowy, dobowy, miesięczny), fakturowanie, inwentaryzacja
-
POSitive: program do sprzedaży barmańsko – kelnerskiej prowadzonej na ekranie dotykowym
- MANAGER: program do prowadzenia gospodarki magazynowej
-
POSitive Hospitality Hotel: program hotelowy


16. Planowanie budżetu i strategi marketingowej w gastronomii i hotelarstwie (wykłady, ćwiczenia i studium przypadku):

- marketing szeptany
- social media w gastronomii i hotelarstwie
- Marketing mix - 4p
- metody badań marketingowych
- analiza pozycji rynkowej SWOT
- najciekawsze przykłady marketingu w gastronomii i hotelarstwie

 

 

Wróć

Terminy i zapisy